Po stopách neandertálcov

Cyklistická trasa

Cykloturistika v okolí Popradu, v krásnej prírode pod Vysokými Tatrami. Trasa sa začína na Námestí sv. Egídia v Poprade a smeruje po stopách neandertácov do obce Gánovce.

Okružná trasa cez Geopark Gánovce, ponad Poprad späť

Poprad – Gánovce – Hozelec – Úsvit – Stráže pod Tatrami- Poprad

Dĺžka: 18 km

Prevýšenie: 100 m

MTB

Povrch: asfalt, šotolina

Obtiažnosť: SPORT

Z Námestia sv. Egídia prejdeme cez sídlisko Starý Juh, napojíme sa na cyklotrasu smer Kvetnica. Po asi 900 m odbočíme doľava, smerom k hospodárskym budovám. Prejdeme cez železničné priecestie a následne po poľnej cestičke popri trati prídeme až do Gánoviec. Po prezretí Geoparku, môžeme pokračovať ku Gánovskému travertínu, alebo rovno zamieriť do obce Hozelec. Z Hozelca prejdeme cez Úsvit, smer Poprad popod diaľnicu. Peknými poľnými cestami s nádhernými výhľadmi na Vysoké Tatry sa dostaneme do Stráží pod Tatrami a následne späť na námestie. Na trase sa nachádzajú viaceré možnosti občerstvenia, lavičky a náučné informačné panely. Cyklotrasy v okolí Popradu si zamilujete.